«Мене призначили класним керівником...»
Говорять, що учитель — артист своєї справи, але глядачі не зустрічають і не проводять його оваціями. Говорять, що учитель — скульптор, але його роботи до певного часу ніхто не бачить, окрім нього самого. Учитель — це лікар, але його пацієнти рідко дякують за лікування, та і лікуватися не дуже прагнуть. Де ж черпати цьому артисту-скульптору-лікареві натхнення, коли ти ще і не просто учитель, а класний керівник?
Відповідь: у дітях, яких тобі довірили . Адміністрація, призначивши класним керівником, батьки, які з надією вірять, що ви станете для їх дитини другою мамою чи татом або і мамою, і татом разом.
То ж скажіть собі 1 вересня або раніше: «Бувають керівники великі, дуже великі, керівники підприємств, держав, організацій. А я — класний керівник, і це звучить гордо. Саме від мене залежить, яким змістом наповняться 7 років шкільного життя моїх вихованців і на скільки вони будуть щасливими, ці 7 років і все подальше життя. І якщо математиці, фізиці я навчу по-справжньому декількох дітей, то зробити щасливими можу значно більше, бо маю життєвий досвід, принципи, оптимізм Учителя. »
То ж сміливо беруся до справи. І перш за все, до особових справ. Разом з класоводом заочно вивчаю їх характеристики, соціальний стан, успішність. Якщо заздалегідь знаю, що буду брати клас, то відвідаю по декілька уроків і свят у 4 класі. Своє перше знайомство розпочинаю з цікавої анкети і вже до початку навчального року про дітей знаю багато: чим захоплюються, в яких сім’ях ростуть, з ким дружать, що читають і чи читають взагалі, які люблять предмети, подарунки, свята і т.п. Мені теж діти задають найрізноманітніші запитання і я чесно даю відповіді. До 1 вересня готуюся ретельно. Розсилаю письмові запрошення, готую подаруночки (маленькі свічки, дзвіночки, обереги з трав, ангелочки), прикрашаю клас. Перший урок — за темою, але своїм сценарієм. На дошці слова:
Хай буде всім нам день оцей, як свято,
Хай буде щастя у серцях батьків.
Хай кличе дзвоник нас до знань завзято.
Хай буде радість вищою від слів.
Поговорить потрібно: про початкову школу і першу вчительку, про клас і класне приміщення, про правила і закони , які створимо і дотримуватимемось. Пограть, пофантазувать, поспівать. Зробить так, щоб батьки залишилися спокійними, діти натхненними. Я вважаю, що школа — це затишний дім, у якому дітям цікаво і вони реалізовують себе, учителям комфортно і вони працюють творчо, батькам спокійно і вони співпрацюють зі школою. Клас — це одна з найулюбленіших кімнат цього будинку.
А вже на класних зборах починати створювати те, що ми називаємо системою самоврядування в класі, традиціями, виховною системою. Як , де і з ким діти сидітимуть, де шукати і в яких випадках учителя, як жити безпечно в школі і за її межами, як зберегти успішність, що робити після уроків. На все повинні бути чіткі відповіді, незаперечні і зрозумілі правила. В 5 класі чим частіше заходить класний керівник в в клас, тим швидше налагодиться життєдіяльність колективу. Можна виділити своє місце в класі, приносити туди ігри, книги. Бачити всіх, довіряти всім, підбадьорювати всіх, - це те, що потрібно і дітям, і батькам.
Щоденно створювати зовнішню оболонку класу і наповнювати внутрішньою суттю.
Зовнішня оболонка класу:
Це може бути «живе дерево», яке ми одягаємо по-різному восени, зимою, навесні.
Куточок «Від красивого — до людяного», куди розміщуємо різні вироби.
Класний куточок може складатися з різних розділів, кожен — лист А-3 з яскравою назвою: «ЗАКОН» (закони класу, які приймаються на класних зборах, доповнюються протягом року, 12 головних дієслів) , «УСПІХ» (розміщуємо діаграми успішності, вітаємо призерів змагань, конкурсів), «ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ» (поміщаємо зміну доручень, склад групи лідерів, результати участі в КТС), «ЗАТИШОК» (обов’язки чергового по класу, графік і результати чергування у вигляді кольорограми), «ДОБРО» (тут ведемо літопис добрих і корисних справ), «ТВОРЧІСТЬ» (поміщаємо власні куплети, роздуми, замітки, малюнки), «ДОВКІЛЛЯ» (ведемо календар погоди і народний прогностик, досліджуємо народні прикмети), «НАСТРІЙ» (щодня кожен учень малює свій настрій, вітаємо іменинників), «РЕКОРД»(заносимо серйозні і не дуже рекорди класу). Такі яскраві назви куточків сприяють позитивному вихованню.
Внутрішня суть :
Найпростіші з них можна проводити без допомоги психолога:
- соціометрія,
- «Класний керівник очима вихованців»,
- квіточка — семицвіточка (бажання),
- лист собі,
- «коли я щасливий, коли засмучуюсь»,
- визначення темпераменту.
Якщо всю роботу класного керівника виконувати системно, то час для неї з’явиться, і ви отримаєте надзвичайне задоволення від роботи, від її результатів (красивих, розумних, людяних, вихованих) і вже з вдячністю і гордістю
скажіть : «Я — класний керівник»