«…Бути добрим вчителем можна, тільки будучи добрим вихователем…"

Я класний керівник!



kvitkabez@rambler.ru

Класному керівнику

Вчителі як учні: 6 ідей для професійного розвитку Вчителі як учні: 6 ідей для професійного розвитку Вчителі можуть вважають себе тими, хто навчається впродовж всього життя(life–longlearners). Щоб отримувати сертифікацію і підтримувати рівень свого професійного розвитку, вчителі повинні кожних кілька років проходити атестацію знань. Зазвичай, процедура виглядає наступним чином: збирається педрада або атестаційна комісія, заслуховують вчителя чи відвідують його уроки. З одного боку, це можливість для педагогів  підвищити їхню майстерність, а з іншого – не так багато вони отримують від подібної процедури. Так само як диференційовані уроки призначені для того, щоб задовольнити потреби різних учнів, так вчителі також повинні мати шанс розвиватись професійно, відповідно до своїх потреб і цілей. Це звісно не нова ідея. Багато шкільних адміністрацій намагаються видозмінювати атестаційну процедуру. Проте сама атестація вчителя повинна стати для нього можливістю...
Поради класним керівникам 5-х класів що до успішної адаптації учнів проявляти доброзичливе ставлення, підтримку; реалізовувати демократичний стиль керівництва; не висувати на початку року великих вимог до дітей, пам’ятати різницю між п’ятикласниками та іншими учнями середньої школи; намагатись, щоб заняття викликали в учня позитивні переживання через дуже сильно виражене емоційне ставлення до навчального предмету в цьому віці; орієнтувати дітей на вироблення об’єктивних критеріїв успішності і неуспішності, прагнення перевірити свої можливості і знаходити (за допомогою дорослих) шляхи подальшого їх розвитку і вдосконалення; допомогти учням з низьким соціальним статусом в класному колективі відчути себе потрібними і бажаними в класі: проводити відповідні класні години для покращення неформальних відносин між дітьми з використанням активних форм роботи; залучати до позакласної роботи, групових заходів, щоб вони більше спілкувалися; на позакласних заходах давати можливість...
П’ятикласники та їх адаптація до процесу навчання (батьківські збори)   Мета:  1. Познайомитися з батьками учнів та послухати короткі характеристики, які вони дадуть своїм дітям. 2. Пояснити батькам роль сім’ї та її значення в адаптації школяра у зв’язку з новими якостями навчанні та віковими особливостями дітей. 3. Дати рекомендації батькам щодо рішення можливих проблем, пов’язаних з успішністю та моральним станом дітей. Коментар: на збори запрошуються шкільний лікар, бібліотекар, заступник директора з виховної роботи. Готуючись до зборів, класний керівник має заготовити бланки анкети для батьків.                                                    ...
Виховання через діяльність   Діяльність — це активність людини, взаємодія її з навколишнім середовищем, направлена на досягнення свідомо поставлених цілей. Без діяльності неможливе людське життя. В процесі діяльності дитина пізнає світ. Діяльність створює матеріальні умови життя людини і духовні продукти. Під час діяльності людина змінює світ навколо себе і змінює самого себе. Ось чому цілеспрямована продуктивна діяльність лежить в основі виховання. Будь-яка діяльність складається з дій як складових частин. Дія - це реалізаційний компонент діяльності, спрямований на виконання певного завдання. В психології розрізняють практичні і розумові дії, які невіддільні від мовної діяльності. Для класного керівника, який створює атмосферу для насиченого соціально-активного життя вихованців, допомагає їм самореалізуватися, щоб бути щасливими, важливими є практичні дії. Щоб їх створювати, виконувати, особливих зусиль не потрібно. В ідеалі, до семи років дитина повинна...
«Мене призначили класним керівником...»   Говорять, що учитель — артист своєї справи, але глядачі не зустрічають і не проводять його оваціями. Говорять, що учитель — скульптор, але його роботи до певного часу ніхто не бачить, окрім нього самого. Учитель — це лікар, але його пацієнти рідко дякують за лікування, та і лікуватися не дуже прагнуть. Де ж черпати цьому артисту-скульптору-лікареві натхнення, коли ти ще і не просто учитель, а класний керівник? Відповідь: у дітях, яких тобі довірили . Адміністрація, призначивши класним керівником, батьки, які з надією вірять, що ви станете для їх дитини другою мамою чи татом або і мамою, і татом разом. То ж скажіть собі 1 вересня або раніше: «Бувають керівники великі, дуже великі, керівники підприємств, держав, організацій. А я — класний керівник, і це звучить гордо. Саме від мене залежить, яким змістом наповняться 7 років шкільного життя моїх вихованців і на скільки вони будуть щасливими, ці 7 років і все подальше життя. І якщо...